«کی‌یر استارمر» نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین برای کمک به وند صلح، حق انکارناپذیر فلسطینیان است.

نخست وزیر انگلیس: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس بیانیه داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری انگلیس)، کی‌یر استارمر نخست‌وزیر جدید این کشور به محمود عباس گفت: سیاست دیرینه‌ من درباره به رسمیت شناختن [فلسطین] برای کمک به روند صلح تغییر نکرده است و این حق انکارناپذیر فلسطینیان است.

را در جریان اولویت‌های فوری خود از جمله برقراری آتش‌بس، بازگشت اسرا، افزایش و تسریع در کمک‌های بشردوستانه و حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین گذاشت.

استارمر پیش از این در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بر ضرورت آشکار و فوری برقراری آتش‌بس، بازگشت اسرا و افزایش فوری میزان کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه تاکید کرد.

 کی‌یر استارمر رهبر حزب کارگر که در انتخابات سراسری روز پنجشنبه (۱۴ تیرماه) پیروز شد و سکان دولت به مدت پنج سال را در دست گرفته است، از همان روزهای آغاز جنگ غزه، مدعی شد: «اسرائیل حق دارد هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را سالم و سلامت بازگرداند».

این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز یکشنبه خبر داد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۸ هزارو ۱۵۳ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۸۷ هزار و ۸۲۸ نفر دیگر مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.